BARNEQIGONG

I løpet av dette barnehageåret har alle de ansatte fordypet seg i ulike metoder for å lære barn og roe seg ned i hverdagen. Vi ønsker å gi barna mulighet til å få hente seg inn i en travel hverdag. Dette vil vi forsøke å få til gjennom å gi barna små drypp i hverdagen med elementer av barneqigong, stillestunder med avslapning, barnemassasje og barneyoga. Vi ønsker å bli en "Drømmen om det gode" barnehage.

Til å hjelpe oss å nå dette målet er vi så heldige å ha Jette Lanng Pedersen som vår mentor. Hun har gjennom året holdt kurs for oss i qigong. I tillegg har Jette gitt oss små innblikk i stille qigong, dyp avspenning, mindfulnes, massasje og meditasjon. Dette vil vi fortsette å sette oss mer inn i.

Tidligere i vinter hadde vi planleggingsdag med Anne Marie Giørtz. Med henne fikk alle de ansatte gjennomført del 1 av instruktørkurs i barneqigong. Nå har vi vært så heldige at selveste Grand Master Fan Xiulan, grunnleggeren av Biyunmetoden (medisinsk qigong) har vært her hos oss. Alle de ansatte har gjennomført eksamen og fått godkjennelse av henne som instruktører i barneqigong!

Nå håper vi at vi skal klare å formidle disse morsomme øvelsene på en fin måte, slik at alle barna får glede av det vi har lært!