FN uka

FN uka er over for denne gang. Det har vært mye undring og refleksjoner omkring om FN og barnekonvensjonen. Det har også vært mange forskjellige aktiviteter gjennom disse ukene som har vært. Dette har vært spennende.

Den 24. oktober var det FN dagen og den har vi markert i uke 42 og 43. De senere årene har det blitt en tradisjon å markere denne dagen fordi vi synes det er viktig.

I samling har ungene blitt kjent med hva FN er og hva som står i barnekonvensjonen. Vi har undret oss og reflektert sammen med barna over hva som står der. I tillegg har vi sunget sanger og vi introduserte de ulike nasjonalitene som vi har i barnehagen vår. Gjennom disse ukene har det foregått masse forskjellige aktiviteter på alle gruppene. Vi har blitt introdusert for ulike språk og flagg. Det har blitt laget masse god mat fra forskjellige nasjoner, blant annet Ukraina, Nederland, Norge og Polen. Det har vært gøy å smake på nye smaker. Disse ukene har vært spennende og lærerike for både store og små.