Heldagstur for småbarna i gapahuken.

1åringene og 2åringene pakket sekken full med mat, smokker og kosedyr og la ut på heldagstur til gapahuken. Både store og små gikk glade og fornøyde opp til barnehagens gapahuk. På turen er det godt samhold i gruppa, her heier og motiverer de hverandre opp den lange bakken.

Når vi kom fram til gapahuken leker barna fritt. Noen husker, noen sitter rundt rundt bålplassen og observerer Malin som gjør klart til bålet.

Det ble servert deilige sveler og varm saft til lunsj. Alle satt fint rundt bålet og koste seg med den gode maten og varmen fra bålet.

Når barna var ferdige med maten skjedde det noe nytt for denne barnegruppa. De voksen begynte å henge opp hengekøyer. Dette var spennende, alle ville prøve dem. Vi gjorde klar til sovestund/hvilestund. Bleieskiftet ble gjort og smokker ble funnet og barna var klare for å sove. Dette var nytt for alle. Noen synes det var litt rart, men spennende. Det ble sunget nattasanger i gapahuken og barna i hengekøyene ble vugget i søvne. Etter 30 min så hadde vi 8 barn sovende rundt i skogen i hengekøyer og 6 barn sovende på skinnfeller i gapahuken. Dette var en fin fellesopplevelse for oss alle som vi ønsker å gjøre mer av. Vi hadde en ny heldagstur uken etterpå. (Foreldre: dere finner mer bilder fra turen under "bilder" på nettsiden)